بخش دوم: پیتر مینورسکای، استیون واسرمن و رابرت جکسون

پروفسور کمپبل با وجود اینکه خود یک گیاهشناس محسوب می شود،
برای تالیف قسمت های گیاهی کتاب کمپبل، به سراغ پیتر مینورسکای (Peter V. Minorsky) رفت.

کسی که فارغ التحصیل دکتری فیزیولوژی گیاهی از دانشگاه Cornel و یکی از نویسندگان مجیه معروف Plant Physiology است. پروفسور مینورسکای سالهای زیادی را به تدرس گیاهشناسی، اکولوژی، تکامل و زیست شناسی عمومی پرداخته است. دکتر کمپبل به دلیل وسواس ویژه اش نسبت به بخش گیاهی کتاب بیولوژی (بخش 6 کتاب)، همکاری متفاوت تری با پروفسور مینورسکای داشت.

استیون واسرمن (Steven A. Wasserman) نویسنده بخش هفتم کتاب است.

این بخش از کتاب بیولوژی کمپبل به ساختار و عمل جانوران اختصاص یافته است. انتخاب کمپبل برای نوشتن این بخش، کسی بود که دکتری زیست شناسی تکوینی و تولید مثل خود را از دانشگاه MIT اخذ کرد. واسرمن که دانش آموخته دانشگاه هاروارد در مقطع لیسانس زیست شناسی است، در حال حاضر استاد دانشگاه تگزاس است و دوره های مختلف فیزیولوژی جانوری، زیست شناسی تکوینی و ژنتیک را برای دانشجویان این دانشگاه تدریس می کند.

آخرین انتخاب پروفسور نیل کمپبل برای تکمبل گروه نویسندگان کتاب بیولوژی، رابرت جکسون (Robert B Jackson) بود.

کسی که نه تنها تحصیل کرده اکولوژی است، بلکه یک عاشق و فعال محیط زیستی است. جکسون جوایز متعددی را در زمینه اکولوژی و پروژه های زیست محیطی اش دریافت کرد. او دارای روحیه ای لطیف و طبیعت‌گردی ممتاز است. دوکتاب در زمینه شعر کودکان دارد؛ Animal Mischief و Weekend Mischief. هردوی این کتابها نگاهی زیستی دارند.

پروفسور جکسون لیسانس مهندسی شیمی و دکترای اکولوژی و آمار از دانشگاه Utah State دارد. علاقه فراوان او نسبت به محیط زیست مسیر تحصیلی‌اش را به سمت اکولوژی سوق داده است.

این تیم بزرگ و بی نظیر، در یک کار گروهی موفق، محصولی را روانه بازار کرده است که طی 30 سال گذشته، سالانه 500 هزار نفر متقاضی داشته است.

مصطفی پویان
مدیر گروه ترجمه و ویراستار
کتاب بیولوژی کمپبل