تولید کننده:
ناشر
نتایج 1171 تا 1200 از کل 2183 نتیجه

زندگى من استفان هاوكينگ (کوله پشتی)

کتاب زندگی من با عنوان اصلی My Brief History  سال 2013 منتشر شد. این کتاب شرح حال استیون ویلیام هاوکینگ، فیزیکدان و کیهان‌شناس نام آشنای انگلیسی، از دوران کودکیش تا روزگار شهرتش از زبان خودش است. مانند دیگر کتاب‌های هاوکینگ این کتاب را هم انتشارات آمریکایی بانتام منتشر کرده است.

استیون هاوکینگ کتاب زندگی من را در 11 فصل نوشته است. عنوان فصل‌های کتاب به شرح زیر است:

کودکی، سنت آلبانس، آکسفورد،کمبریج ، امواج گرانشی، بیگ بنگ (انفجار عظیم)، سیاهچاله‌ها، کالتچ(موسسه‌ی فناوری کالیفرنیا)، ازدواج، تاریخچه‌ی زمان، سفر زمان، زمان موهومی و بدون مرزهاست.

او در این کتاب با لحنی ساده و روان داستان زندگی و روابطش با نزدیک‌ترین آدم‌های زندگیش را روایت کرده است و به تاثیرات بیماریش در نگاهش به زندگی پرداخته است. در جایی از کتاب هاوکینگ می‌گوید:« یک بار حساب کردم که در طول سه سالی که آن‌جا بودم، حدود هزار ساعت کار کرده‌ام؛ به طور متوسط روزی یک ساعت. من به این عدم کار کردن افتخار نمی‌کنم، ولی آن زمان نگرش من با اکثر دانشجویان مشترک بود؛ متاثر از جو ملالت آور و احساس این که هیچ چیزی ارزش تلاش کردن ندارد. یک نتیجه از بیماری من تغییر دادن همه‌ی این اوضاع بود . وقتی با امکان مرگ زودرس مواجه‌ای، آگاهت می‌کند که زندگی ارزش زیستن دارد و خیلی چیزها هست که می‌خواهی انجام بدهی.»

زنان در علم (فاطمی)

آیا می‌توانید چند دانشمند برجسته‌ی زن را در رشته‌هایی مانند علوم، ریاضی، پزشکی یا مهندسی نام ببرید؟ به نظر شما سهم زنان در پیشبرد علم چقدر است و چرا ما زنان دانشمند را کمتر می‌شناسیم؟

راشل ایگنوتوفسکی نویسنده و تصویرگری است که با الهام‌گرفتن از تاریخ علم کتاب‌هایی زیبا خلق کرده، اما کتاب زنان در علم در میان دیگر آثار او از جایگاهی ویژه برخوردار است. او در این کتاب، داستان زندگی و دستاوردهای پنجاه زن پیشگام و برجسته را در رشته‌های مختلف علمی، از زمان‌های بسیار دور تا دوره‌ی معاصر، تعریف می‌کند. این کتاب علاوه بر اطلاعات جالبی که به خواننده می‌دهد، تصاویری بسیار زیبا و هنری هم دارد و مانند آلبومی دیدنی است. این کتاب در مجله‌ی نیویورک تایمز و در سایت آمازون جزو پرفرو شترین کتاب‌ها درباره‌ی علم و نقش زنان در آن بوده است.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که یکی از این زنان پیشگام، از کشور ایران است. می‌توانید حدس بزنید چه کسی؟ مریم میرزاخانی پنجاهمین زنی است که در این کتاب به کارها و زندگی او اشاره شده و تصویر او روی جلد نسخه‌ی فارسی کتاب

هم آمده است.

زمین شناسی سال سوم ذره بین

خانه زيست‌شناسي
تدوين، تأليف و گردآوري: شکیبا کریمی
نوبت چاپ: 95
تيراژ: 2500 - رنگی
قطع: رحلي/ 160صفحه

زبان انگلیسی یازدهم رشادت مبتکران

توضیحات این کتاب شامل این بخش‌ها است: - درس‌نامه کامل (شامل مراحل پیش تدریس، تدریس و پس از تدریس به همراه تمرین بر اساس رویکرد CLT) - آموزش صفحه به صفحه کتاب درسی همراه با رویکردCLT - نمونه سوالات امتحانی -واژه نامه زبان یازدهم شامل کلیه لغات مربوط به موضوع دروس همراه با تلفظ -فعالیت های کلاسی و مسابقه های آموزشی براساس رویکردCLT - سوالات کنکور سراسری با پاسخ‌نامه

زبان انگلیسی یازدهم تست مبتکران

کتاب حاضر شامل 4 بخش گرامر، واژگان، درک مطلب، آزمون‌های نمونه تستی و واژه‌نامه کامل دانش‌آموزی و ضمیمه‌های کاربردی است. در قسمت گرامر به آموزش گرامر به ساده‌ترین و کامل‌ترین شکل پرداخته است و از پرسش‌های چهارگزینه‌ای تألیفی با کیفیت، هدفدار و درجه‌بندی شده و نیز تست‌های کنکورهای سال‌های گذشته استفاده شده است. در قسمت واژگان به آموزش واژگان و اصطلاحات به صورت دسته‌بندی شده و موضوعی به همراه مثال‌های رایج و پرکاربرد و به پرسش‌های چهارگزینه‌ای تألیفی با کیفیت و درجه‌بندی شده که سؤالات مهم‌تر با آیکون‌های ویژه مشخص شده‌اند و نیز تست‌های کنکورهای سال‌های قبل پرداخته است. در قسمت درک مطلب به متن و کلوزهای تمرینی فراوان با پاسخ‌های تشریحی و ارائه روش‌های پاسخگویی به سؤالات درک مطلب هم در پاسخ‌های تشریحی و هم در پانوشت‌های صفحات پرداخته است.
ضمیمه‌ها هم در 4 بخش با عناوین مهارت برخورد با لغات نا آشنا در متون انگلیسی، آموزش تلفظ(pronunciation)، معرفی پیشوند و پسوندهای مهم، شکل دوم و سوم افعال با قاعده وبی‌قاعده‌ی زبان انگلیسی است.
واژه‌نامه‌ی جیبی همراه شامل تمامی واژگان سال هفتم تا یازدهم متوسطه به همراه تلفظ، معنی و مثال‌های کاربردی است تا دانش‌آموزان محترم همیشه و همه جا واژه‌های زبان را همراه خود داشته باشند.